Dag 3

Min favorit årstid och varför.

Jag vet att nästan alla säger det, men jag måste verkligen skriva sommaren. Ända gången jag är riktigt glad. Ända gången jag slipper all jävla ångest och oro. Ångesten och oron beror på skolan och skitsnack. Skolan slipper man helt och hållet under sommaren och man slipper träffa alla jävla falska fittor. De enda man behöver umgås med är ens riktiga vänner, vännerna man kan lita på och de som aldrig skulle snacka skit om en och de som uppriktigt bryr sig.
Sen har vi sommarens alla festivaler, dofter, värme och sena kvällar vid brasan. Tänk er bara festivalerna, alla människorna där, banden och artisterna man alltid velat se, alla nya vänner man får. Dofterna, nyklippt gräs, skog, nyfallet regn, varm asfalt, den salta doften från havet och den härligaste doften av dem alla; Grillen! De långa varma dagarna och alla underbara kvällar ute vid vattnet vid en brasa där man sitter och grillar med de absolut bästa som finns. Underbart, helt jävla underbart!
Det är ju några av anledningarna, men listan kan göras ännu längre. Men nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag ut till mina bästa och planera kvällen. Och det bästa av allt, ingen av alla de falska som finns i dena horhåla får komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0