Tisdagen förra veckan kommer...

...Nu. Lovade ju att jag skulle skriva om den. Så nu ska jag göra det.

Allt började en tisdags morgon cirka klockan tio. Jag gick upp ifrån min varma och mycket sköna säng, klädde av mig och ställde mig sedan i duschen och duschade. Sen klädde jag på mig och sen vart jag hämtad av Tom. Vi åkte till a-huset och väntade på bussen som vi skulle åka med till Linköping. När bussen kom gick vi och satte oss. Vi var framme i Linköping vid cirka två tiden och då var det McDonalds som gällde. Efter vi ätit oss tjocka och mätta så gick vi till Hangaren (skatehallen i Linköping). Vi var bara där en stund sen skulle vi gå till stan. Så då vart det att gå över en mil. Snacka om att pojken klagade. Sen när vi kom hem igen så åkte vi till John där han och Lang var. Sen åkte jag och Tom och köpte öl och äkte sedan tillbaka till John. Sen satt vi där ett tag och så halloween pyntade vi hans rum och jag fick till och med ha på mig en häxhatt. Efter att vi suttit där så gick vi ut och diskuterade vart vi skulle vara. Efter många om och men så bestämde vi oss för skolskogen. När vi väl bestämt vart vi skulle vara och att vi skulle grilla också så åkte vi ner till Statoil vid ungefär klockan 23.00 (fanns ju inget annat öppet). Där köpte jag ett fem-pack korv för 32 kronor (som hittat, eller vad säger ni? -.-') och en chips påse pch en marabou choklad. Vart nästan ruinerad på köpet kan jag tillägga. Efter det slängde vi ner grejerna i Toms moppe och åkte hem till honom och hämtade ved och sen bar det av till John igen för att hämta tidningar och ölen. Sen åkte vi äntligen upp till skolskogen. Tror vi var där efter klockan 00.00 någon gång.


Väl uppe i skolskogen så tände vi en liten brasa, och snacka om att vi inte frös (Lang tog av sig till bara kalsongerna...). Vi grillade lite och efter några starka så började veden tryta så Lang och Tom satte sig på moppen för att hämta mer. När de väl kom tillbaka så berättade de att de hade kört omkull o skogen på vägen upp dit igen, lite vi skrattade. Så Lang åkte tillbaka och hämtade veden de hade tappat. När han hade kommit tillbaka så ringer Philip och säger att han har blivit utlåst så vi skrattade lite till och Lang åkte och mötte honom vid VOK. Efter det att de kom tillbaka så minns jag i princip inget alls. Nästa minne jag har efter det är att jag och Philip ligger i Toms bäddsoffa och att Susann (Toms mamma) kom ner och sa att vi nog borde gå hem. Så Philip, Tom och jag gick runt lite och sen hem till mig. Där satt min pappa på trappen klockan sju på morgonen och tog sin morgon cigg och skulle snart åka till jobbet. Vi går in i huset ich rätt in i köket och börjar laga mat. Kan ju tala om för er att köket inte var det finaste dagen därpå...
Sen kom vi väl i säng kanske runt 08.00 tiden och vaknade igen runt 11.00. Skulle till Oskarshamn den dagen med, gissa vem som missade tåget...


Kul hade vi i alla fall. I stunden. Vissa fick lite skäll efter händelsen mednas vissa kom undan väldigt lindrigt utan att någon märkte något. Får se om det blir någon favorit i repris. Fast det lär nog dröja ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0