Luciaövning.

Precis kommit hem till mamma igen efter att ha varit på luciaövning. Det gick väl sådär bra, va ju typ bara jag och Gabban som sjöng. Men det är väldigt roligt att det kommer bli rätt många i tåget i år. Va flera år sedan det va ett stort tåg. I och för sig så är ju typ alla lite mindre. Men det är så kul att det kommer bli många stjärngossar i år (brukar ju alltid va lite tunt med det eftersom killar oftast tycker det är töntigt.
Ikväll så utsåg vi Lucia respektive lill Lucia också. Så nu är det tydligen så att jag ska vara Lucia i Rumskulla kyrka den 11 december i år och Ida ska vara lill Lucia. Det blir väl säkert bra tror ja...
Ska ju i alla fall sjunga solo en låt som Lucian alltid (så länge jag kan minnas) sjunger innan kröningen. Trodde den gick sjukt högt, men sjöng igenom den förut och den var inte alls så hög som jag trodde.
Nu ska vi i alla fall ha fredagsmys, så puss på er.
Den obligatoriska kronan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0