Känslan.

Ligger och lyssnar på julmusik. Mysigt. Längtar som ett svin till jul nu. Egentligen borde året se ut så här: Först vår (lite iaf), sen har vi sommar (MASSA sommar), Sen skippar vi hösten och har vinter bara över julhelgen och nyår där typ. Alltså typ kanske tre veckor till en månad vår sen typ två veckor jul (en perfekt jul med massa snö och helt underbart vackert, ingen mild jul här inte) och sen ska resten vara underbar sommar. Det är vad jag skulle kalla ett perfekt år. Vill verkligen ha en sådan perfekt jul i år som vi hade förra året med massor med snö,  för är det inte snö på julafton/juldagen så kan det lika gärna va. Man får inte riktigt samma känsla när det inte är snö liksom. Hade det varit snö ute nu och jag satt här och lyssnade på julmusik så skulle det känslan vara ännu starkare.


För övrigt så tycker jag fortfarande det är jävligt synd att det blir en svensk jul i år igen. Vi hade ju planer på att åka hem till Irland, men i och med att pappa precis har köpt hus och är ensam nu så räcker inte ekonomin. Riktigt synd. Det tycker vi alla. Men vi får väl göra det bästa av juldagen här i sverige med klappar och kalkon (vi firar ju en dag senare än svenskar). Det blir nog bra det med ska ni se.



John Lennon - Happy xmas (war is over).
 





Kylie Minogue - Santa baby.






Dean Martin - Let it snow.




Lite härlig julmusik. Vilken känsla! :roll:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker det räcker med att ha snö runt jul. =)

2010-11-18 @ 13:31:51
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0